Tatry březen 2012

08.03.2012 22:58

Zima sice v údolích už pomalu končí, na horách však ještě neztratila svou moc. Využili jsme proto příznivé předpovědi pro první  březnový  víkend a vyjeli do V. Tatier na Zbojnícku chatu.  Cesta nočním lůžkovým vlakem je příjemná, ráno je člověk odpočatý a může běžet do kopců. Po příchodu na chatu ještě odpoledne vyběhnu na Východnú Vysokú a přes Kopulu sestoupím zpět do Veľkej studenej doliny do chaty.

Další den je v plánu Malý Javorový štít, společně s Přemkem a Petrem vystoupíme pěknou mixovou cestou na vrchol, kde se nám otevřel výhled na nádherné tatranské panorama.  Hodnou chvíli pobudem na vrcholu a kocháme se výhledem. Sestup, je zajímavě omrzlým hřebenem do sedla Malý závrat, který je oblíbeným cílem skialpinistů.

V pondělí většina míří na Svišťový št., nakolik již jsem jej několikrát navštívil, volím sólo výstup žebrem na Východnú Slavskovskú vežu. Skála střídá sníh, led a trávy a v poledne stojím na vrcholu, fouká silný vítr, v závětří je ale příjemně a obědní siesta s výhledem na Nízké Tatry je královská. Pak přejdu ještě hřebenem na Slavkovskú kopu z které sestoupím k Vareškovému plesu.

Úterý je den odchodu, využíváme sestupovou cestu kolem populárního Veverkovho ľadu a spolu s Jirkou vylezeme ještě i sousední led, tekoucího z vedlejšího žlabu. Oba ledy nám nabídli krásné lezení a i kolemjdoucí Arnošt neodolal a vyzkoušel první krůčky v ledu.

Celkem to tedy byla velmi vyvedená akce a zima ještě nekončí, tak věřím, že ne poslední!